Siostry Marketingu

Marketing i Social Media

Wpływ SEO na osiągane wyniki sprzedażowe
Seo i marketing

Wpływ SEO na osiągane wyniki sprzedażowe

Zapewne wiesz, że działania SEO mają za zadanie poprawę pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Ale czy zdarzyło Ci się zastanawiać nad ostatecznym celem pozycjonowania? Warto na nie spojrzeć jako na narzędzie z zakresu marketingu internetowego. Zobacz więc, jaki jest wpływ SEO na wyniki sprzedażowe.

SEO a wyniki sprzedażowe – jaki jest związek?

O pozycjonowaniu bardzo często mówi się w kontekście „technicznym”. Dobór słów kluczowych, ich umieszczanie w zakładkach na stronie www, optymalizacja czasu wyświetlania się serwisu… To wszystko oczywiście ma znaczenie. Jednak nie jest celem samym w sobie.

Co więc mają przynieść działania SEO? Zazwyczaj mówi się o „zwiększeniu ruchu na stronie www” albo o „poprawie jej widoczności”. To jednak nadal nie wszystko. Wszystkie te działania mają doprowadzić klienta na Twoją stronę internetową – tak, aby zwiększyć szanse na to, że kupi on Twoje produkty lub usługi. I właśnie taki jest ostateczny cel pozycjonowania.

Jak SEO może wpłynąć na wyniki sprzedażowe w praktyce?

Aby zrozumieć, jak SEO wpływa na sprzedaż, zastanów się, w jaki sposób Ty poszukujesz produktów czy usług, których potrzebujesz? Dziś odpowiedź bardzo wielu osób jest taka sama – „w internecie”. Potwierdzają to również statystyki. Jak można przeczytać na stronie https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/, z Google korzysta aż 96% użytkowników sieci w Polsce! Oczywistym jest więc, że są wśród nich również Twoi klienci.

Jak zatem to działa w praktyce? O pomoc do wyszukiwarki zgłaszają się osoby na różnych poziomach „gotowości do zakupu”. Kiedy? Wyobraź sobie kilka scenariuszy.

  1. Zaczął Ci doskwierać ból pleców i karku. Nie wiesz, co z tym zrobić. Więc wpisujesz w Google np. hasło „dlaczego boli kark”. W odpowiedzi znajdujesz np. artykuły blogowe poświęcone temu tematowi, a w nich – różne rozwiązania tego problemu. Tak możesz dotrzeć np. do ofert usług masażysty czy do specjalnych poduszek masujących i w efekcie dokonać zakupu.
  2. Znajomi doradzili Ci, aby kupić mopa parowego – zachwalając zalety takiego sprzętu. Dlatego korzystasz z Google, aby dowiedzieć się, jak działa taki sprzęt, a potem krok po kroku wybrać określony model. Kierujesz się tym, co podsunie Ci wyszukiwarka.
  3. Masz swój ulubiony produkt, np. golarkę akumulatorową. Stare urządzenie zużyło się i potrzebujesz nowego. Dokładnie wiesz, jakiego. Trafiasz więc na Google, aby znaleźć je w najlepszej cenie.

W każdej z tych sytuacji będziesz podążać za wynikami, które przedstawi Ci wyszukiwarka. Powód jest prosty: nie chcesz tracić czasu na przekopywanie się przez dziesiątki stron. Dlatego sprawdzasz kilka pierwszych wyników i tam znajdujesz to, czego potrzebujesz. Na inne nawet nie zwrócisz uwagi.

To właśnie pokazuje, jak duża potęga drzemie w pozycjonowaniu. Dobrze wykonane działania SEO sprawią, że to Twoja strona wyświetli się potencjalnym klientom w wynikach wyszukiwania na wysokim miejscu. W efekcie szanse na to, że przejdą oni do Twojej oferty jest znacznie wyższa. A to oznacza, że wzrasta również prawdopodobieństwo, że ostatecznie właśnie u Ciebie dokonają zakupu.

Oczywiście taki rezultat można osiągnąć, tylko jeśli działania SEO są dobrze poprowadzone, a Twoja strona firmowa również ma wysoki potencjał sprzedażowy. Warto więc podjąć współpracę z ekspertami. Przygotują oni spójną strategię marketingową, która zapewni wzrost zainteresowania klientów Twoją ofertą.