TikTok to aplikacja do udostępniania wideo, która zmieniła krajobraz mediów społecznościowych.
Od września 2021 roku Statista odnotował 1 miliard miesięcznych aktywnych użytkowników na całym świecie. Aby zarabiać na TikToku, musisz konsekwentnie tworzyć niesamowite treści, wchodzić w interakcje ze swoimi odbiorcami i nadążać za popularnymi trendami. Im więcej masz zaangażowania, tym więcej możesz zarobić. Możesz czerpać zyski z TikTok’s Creator Fund, nowej funkcji, która pozwala użytkownikom monetyzować ich filmy. Gdy wideo zacznie się odtwarzać, platforma zacznie śledzić widoki. Ta funkcja sprawia, że zarabianie na TikTok jest znacznie łatwiejsze.
Aby zarabiać pieniądze za pomocą Funduszu Twórcy, musisz mieć co najmniej dziesięć tysięcy zwolenników i otrzymać minimum 100 000 wyświetleń w ciągu ostatnich 30 dni.
Ale ile dokładnie pieniędzy można zarobić? Czy jest to warte wysiłku?
Zanim rzucisz swoją dzienną pracę, Spójrzmy na liczby.
Ile Tiktok płaci za followersów i wyświetlenia?
TikTok nie ogłosił (oficjalnie), ile płacą twórcom, a kwota różni się w zależności od osoby. Jednak influencerzy, którzy korzystali z uruchomionego niedawno przez TikTok Creator Fund, twierdzą, że zarabiają od 2 do 4 centów za tysiąc wyświetleń.
Przeczytaj to jeszcze raz, około 10 groszy za tysiąc wyświetleń.
Nie martw się, zrobiliśmy dla ciebie matematykę. Jeśli Twój filmik uzyskałby 500 000 wyświetleń, zarobiłbyś tylko 20 dolarów czyli około 100zł.
Jak więc zarabiają twórcy TikTok?
Sposoby na zarabianie pieniędzy na TikTok
Influencer Marketing
Jeśli jesteś znany, firma może chcieć zapłacić ci za promowanie swoich produktów lub usług. Influencer marketing jest sposobem, w jaki większość TikTokerów zarabia pieniądze. Czasami marki dadzą Ci darmowe produkty w zamian za promowanie ich produktów, lub jeśli masz szczęście, firma może chcieć, abyś wziął udział w ich kampanii reklamowej. Taki collab zazwyczaj bardzo dobrze się opłaca. Według Forbesa, TikToker może zarobić od 100 000 do 250 000 dolarów za markowe wideo, a sławni TikTokerzy zarabiają nawet 500 000 dolarów za post. Zarobki są zwykle określane przez wskaźnik zaangażowania, który mierzy, jak często ludzie wchodzą w interakcję z twoim kontem poprzez polubienia, komentarze i udostępnianie twoich filmów.
Marketing afiliacyjny
Poprzez filmy TikToku i strumienie na żywo możesz promować konkretne produkty i usługi. Celem jest przekonanie widzów do dokonania zakupu za pomocą Twojego linku partnerskiego. Otrzymasz prowizję, gdy to zrobią. Jeśli chodzi o promowanie produktów na TikTok, to strumienie na żywo są zniewalające. Możesz pokazać produkt w czasie rzeczywistym, demonstrując jego cechy i podkreślając, dlaczego warto go kupić. Jest to niezwykle skuteczny sposób, aby zainteresować ludzi tym, co sprzedajesz.
Creator Marketplace
Ta platforma in-app jest korzystna zarówno dla marek, jak i influencerów. Dla marek jest to świetny sposób na znalezienie odpowiednich influencerów dla ich produktów lub usług, a także jest to bardziej efektywny i opłacalny sposób współpracy z nimi niż inne metody. Dla influencerów jest to świetny sposób na znalezienie marek z ich niszy i nawiązanie z nimi kontaktu.
Prezenty na live
Fani mogą podarować swoim ulubionym twórcom prezenty na ich Live streamach i filmach. Diamenty zostaną przekazane twórcom, którzy po przeliczeniu na monety będą mogli je wymienić na prawdziwe pieniądze. 2 Diamenty = 1 Moneta. Chcesz wiedzieć, ile zarabiają Twoi ulubieni twórcy? Po streamie pojawi się łączna ilość Diamentów zebranych przez danego twórcę. Możesz sprawdzić ile monet zarobił dany twórca wchodząc na jego profil i wybierając „Monety”.
Sprzedaż produktów
Sprzedaż towarów jest doskonałym sposobem dla twórców z dużym i zaangażowanym śledzeniem, aby zarobić dodatkowe pieniądze. Shopify i strony inne strony pozwalają na tworzenie i sprzedaż własnych produktów, którymi mogą być wszystko, od koszulek i czapek po kubki do kawy i etui na telefony. Ponownie, będziesz potrzebował dużej i zaangażowanej bazy fanów, aby zarabiać w ten sposób.

Czy mogę zarobić na Tiktoku?
Czy można zmonetyzować swoje konto na TikTok? Prosta odpowiedź brzmi: tak!
Z coraz większą ilością osób korzystających z TikTok każdego dnia, pytanie nie brzmi czy możesz zarabiać na swoim koncie, ale raczej jak. Tylko w 2021 roku Charli D’Amelio zabrała do domu imponujące 17 milionów dolarów dzięki swoim 136 milionom followersów.
Brzmi to prosto, ale może to być sporo pracy. Jeśli chcesz zarabiać na TikTok, będziesz musiał najpierw zbudować następstwo i regularnie tworzyć świeże treści. Skuteczni influencerzy często publikują posty wiele razy dziennie. To dużo treści do zaprojektowania, wyprodukowania i opublikowania!
Chociaż liczby są kluczowe, twoja liczba followersów nie zawsze określa twój potencjał zarobkowy. To, ile zarobisz, zależy od twoich odbiorców, strategii, konsekwencji i unikalności twoich treści.
Dobra wiadomość: Wiele marek woli współpracować z mikro-influencerami (influencerami z 200 do 20 000 followersów). Podczas gdy supergwiazdy z milionami followersów mogą dotrzeć do szerszej publiczności, współpraca z nimi może być również kosztowna.