Open rate to wskaźnik otwarć wiadomości. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, jaka jest efektywność wysłanej kampanii email marketingowej. Warto wiedzieć, że współczynnik OR można też wyliczyć dla np. newslettera. Chcesz dowiedzieć się o nim więcej? Przeczytaj ten artykuł.

Poznaj czynniki, które mają wpływ na open rate.

Musisz mieć świadomość tego, że to od Ciebie w głównej mierze zależy, jak wysoki będzie open rate dla określonych działań. W celu poznania średniej branżowej należy zwrócić uwagę na takie czynniki jak przykładowo:

  • pora dnia,
  • responsywność,
  • dostarczalność wiadomości,
  • atrakcyjność,
  • preheader,
  • personalizacja

W jaki sposób zliczany jest open rate?

Open rate można wyliczyć na dwa sposoby. A więc pierwszą metodą jest umieszczenie w wiadomości fragmentu kodu, który żąda przesłania pliku graficznego z serwera. Pamiętaj, że masz możliwość zweryfikowania, że piksel został pobrany. Z tego względu, iż otwierając wiadomość system, pobiera obrazki. Drugim sposobem jest kliknięcie link wiadomości.

Sposoby na podniesienie wskaźników Open Rate

Jednym ze sposobów na podniesienie wskaźników Open Rate jest eksperymentowanie z formą tekstu. Powinieneś skupiać się na potrzebach odbiorcy. Możesz także stosować emoji, które sprawią, że wiadomość będzie bardziej oryginalna. Kluczową sprawą jest także przestrzeganie dobrych praktyk email marketingu! To oznacza przykładowo, że możesz wysyłać maile tylko do osób, które wyraziły na to zgodę. Warto także zwrócić uwagę na dzień, w którym przesyłasz mailing. Zmiana pory dnia może przynieść efekty! Kolejnym sposobem na podniesienie wskaźników Open Rate jest personalizacja tematu wiadomości. Doskonałym uzupełnieniem tematu jest preheader! Jego użycie sprawi, że wysyłka stanie się bardziej atrakcyjna.

Poznaj działanie zewnętrzne, które mogą wpłynąć na Open Rate

Na Twoje wyniki może wpłynąć np. marketing automation. Polega on na wykorzystywaniu danych o zachowaniu odbiorcy, a następnie przesyłaniu im spersonalizowanych wiadomości. Możesz też kierować spersonalizowane reklamy w przypadku, gdy masz więcej informacji o swoich odbiorcach np. cookies facebooka. Masz możliwość w nich zawiadomić o mailu, który do nich wysłałeś.

Jak podnieść open rate? – Podsumowanie

Open Rate możesz podnieść poprzez posprzątanie bazy kontaktów, zastosowaniu spersonalizowanych nagłówków, czy wykreowaniu oryginalnego preheadera. Aby zapobiec wpadaniu Twoich wiadomości do spamu minimalizuj bounce rate. Nie wysyłaj podejrzanych plików i dużych obrazów.