Messenger, znany wcześniej jako Facebook Messenger, to popularna aplikacja do przesyłania wiadomości, której możesz używać, aby pozostać w kontakcie z wieloma znajomymi, rodziną i współpracownikami. Jeśli więc Messenger nie działa, może to spowodować, że Twoja komunikacja zostanie przerwana. Oto siedem najczęstszych sposobów rozwiązywania problemów i naprawiania połączenia z Messengerem.

Uruchom ponownie aplikację Messenger

W przypadku niektórych osób aplikacja Messenger ma zwyczaj zwalniać lub zachowywać się nieregularnie, jeśli nie jest od czasu do czasu restartowana. Rozwiązanie jest proste: Wymuś zamknięcie aplikacji, a następnie uruchom ją ponownie. Oto, jak zamknąć aplikację na Androidzie i jak zamknąć aplikację na iPhonie.

Wyłącz sieć Wi-Fi

Aplikacja Messenger może mieć problemy, jeśli próbuje komunikować się za pomocą słabej jakości połączenia Wi-Fi. Jeśli masz wątpliwości, czy Twoje Wi-Fi działa prawidłowo (być może korzystasz z publicznej sieci Wi-Fi), wyłącz je i postaw na połączenie komórkowe. Przesuń palcem w dół od góry ekranu, aby zobaczyć Centrum Sterowania iPhone’a lub panel skrótów telefonu z systemem Android, i stuknij ikonę Wi-Fi, aby ją tymczasowo wyłączyć. Następnie spróbuj ponownie użyć aplikacji.

Sprawdź, czy Messenger działa na innym urządzeniu

Ponieważ Messenger jest wieloplatformowy i działa niemal wszędzie (są aplikacje na iPhone’a i Androida, możesz go używać w przeglądarce dla Windowsa, Maca, a nawet Chrome), możesz łatwo sprawdzić, czy problem występuje także na innym urządzeniu. Na przykład, jeśli używasz iPhone’a, spróbuj zalogować się do Messengera w przeglądarce na laptopie. Jeśli to zadziała, to świetnie – możesz nadal korzystać z tego drugiego urządzenia. Pomoże Ci to również w rozwiązaniu problemu, ponieważ zawęziłeś problem do swojego urządzenia.

Zrestartuj telefon

Jeśli podejrzewasz, że problem jest związany z telefonem, zrestartuj go i sprawdź, czy to rozwiąże problem. Większość telefonów z systemem Android możesz wyłączyć, przytrzymując przycisk zasilania przez kilka sekund, lub przeciągnąć palcem w dół od góry ekranu, aby zobaczyć panel skrótów, a następnie stuknąć ikonę zasilania. Jeśli masz iPhone’a, oto jak go zrestartować, niezależnie od tego, jaki model iPhone’a posiadasz.

Wyczyść pamięć podręczną danych

awaria messenger

Messenger przechowuje tymczasowe dane w pamięci podręcznej, a jeśli ta pamięć zostanie uszkodzona, aplikacja często nie będzie działać poprawnie. Wyczyszczenie pamięci podręcznej jest stosunkowo łatwe, ale proces ten różni się w zależności od tego, czy używasz iPhone’a, czy Androida. Aby wyczyścić pamięć podręczną na iPhonie, musisz odinstalować aplikację, a następnie zainstalować ją ponownie z App Store. Jeśli masz telefon z systemem Android, możesz wyczyścić pamięć podręczną aplikacji bez jej usuwania:

  1. Uruchom aplikację Ustawienia i stuknij w Aplikacje.
  2. Jeśli to konieczne, stuknij Zobacz wszystkie aplikacje, a następnie stuknij Messenger.
  3. Stuknij Przechowywanie i pamięć podręczna.
  4. Stuknij Wyczyść pamięć masową.

Zainstaluj ponownie Messengera

Jeśli wypróbowałeś wszystkie inne sposoby rozwiązywania problemów opisane w tym artykule, a Messenger nadal nie działa, możesz odinstalować, a następnie ponownie zainstalować aplikację. To przywróci jej „stan fabryczny” i może rozwiązać niektóre problemy z aplikacją i jej danymi.