Wszystko, co musisz wiedzieć o używaniu Instagrama dla biznesu – od zakładania konta po tworzenie zwycięskiej strategii.

Instagram to najlepsza platforma medialna do budowania relacji z markami – wynika z badania Meta na zlecenie Ipsos. A połowa użytkowników Instagrama twierdzi, że platforma ta pomaga im odkrywać nowe marki. Jeszcze lepiej dla marek, 44% użytkowników robi tygodniowe zakupy na platformie.

Jeśli nie używasz Instagrama do celów biznesowych, ci potencjalni nowi klienci mogą nigdy nie znaleźć drogi do twoich produktów lub usług.

Oto jak wykorzystać Instagram do rozwoju biznesu w 2023 roku.

Przejdź na konto Business

Musisz najpierw utworzyć konto na Instagramie, a następnie przekonwertować je na konto biznesowe. Jeśli masz istniejące konto osobiste lub konto twórcy, które chcesz przekonwertować, to też działa. Jest to bezpłatne i każdy może to zrobić.

Możesz mieć do pięciu kont Instagram, więc śmiało, zachowaj swoje osobiste konto Instagram, jeśli to jest to, co wolisz.

  • Ze swojego profilu dotknij ikony menu hamburgera (trzy linie) w prawym górnym rogu.
  • Stuknij w Ustawienia. Niektóre konta mogą widzieć w tym menu opcję Przełącz na konto profesjonalne. Jeśli tak jest, stuknij to. W przeciwnym razie stuknij opcję Konto, a następnie stuknij opcję Przełącz na konto profesjonalne.
  • Stuknij opcję Kontynuuj (może być konieczne wielokrotne stuknięcie, ponieważ Instagram wyświetla podgląd dostępnych funkcji konta profesjonalnego).
  • Wybierz Kategorię i użyj suwaka, aby wybrać, czy ma być ona pokazywana na Twoim profilu, a następnie stuknij Gotowe.
  • Wybierz opcję Biznes (chyba że sensowne jest dla Ciebie wybranie opcji Twórca), a następnie stuknij Dalej.
  • Użyj suwaka, aby zrezygnować z promocyjnych e-maili z Instagrama dla kont profesjonalnych lub się z nich wycofać, a następnie stuknij Dalej.
  • Dodaj lub edytuj odpowiednie dane kontaktowe, a następnie użyj suwaka, aby wybrać, czy pokazać dane kontaktowe na swoim profilu, po czym stuknij Dalej (lub stuknij Nie używaj moich danych kontaktowych, aby pominąć ten krok).
  • Jeśli planujesz połączyć swoje konto biznesowe na Instagramie ze stroną biznesową na Facebooku, postępuj zgodnie z monitami, aby połączyć swoje konto ze stroną na Facebooku. Jest to technicznie opcjonalne, ale jest konieczne, aby korzystać z funkcji zakupów na Instagramie lub uruchamiać reklamy na Instagramie.
  • Stuknij X w lewym górnym rogu, aby zamknąć to okno i powrócić do swojego profilu.

Dodaj informacje biznesowe do swojego bio

W 150 znakach lub mniej, twoje Instagram bio powinno opisać twoją markę i pokazać twój głos marki.

Pamiętaj również o tym, aby jak najlepiej wykorzystać pozostałe elementy profilu biznesowego na Instagramie:

  • Zdjęcie profilowe: Większość marek używa swojego logo. Twoje zdjęcie profilowe wyświetla się jako 110 x 110 pikseli (przycięte do koła), ale jest przechowywane w rozdzielczości 320 x 320, więc taki rozmiar powinieneś załadować.
  • Link w bio: Link do Twojej strony internetowej, najnowszego wpisu na blogu, aktualnej kampanii lub Drzewa linków.
  • Dane kontaktowe: Jeśli nie dodałeś informacji kontaktowych podczas tworzenia konta, możesz to zrobić w każdej chwili, stukając w Edytuj profil. Instagram doda wtedy do Twojego profilu przycisk Kontakt.
  • Przyciski akcji: Jeśli jest to istotne, możesz dodać przycisk, który pozwala klientom zarezerwować lub zarezerwować spotkania lub zamówić jedzenie. Aby skorzystać z tej funkcji, musisz mieć konto u jednego z partnerów Instagrama. Stuknij w Edytuj profil, a następnie przewiń w dół do Przyciski akcji.
  • Wyróżnienia i okładki Story: Instagram Story highlights to kolejny sposób na zmaksymalizowanie nieruchomości profilowej poprzez dostarczenie większej ilości informacji o swojej marce lub produktach. Organizuj Stories w zapisane kolekcje, a następnie dodaj trochę polerowania za pomocą okładek Highlight.

Podłącz swój katalog produktów

Aby oznaczyć produkty w treściach na Instagramie lub uruchomić niektóre rodzaje reklam na Instagramie, musisz stworzyć katalog produktów. Możesz to zrobić w Meta’s Commerce Manager.

  • Udaj się do Commerce Manager i kliknij przycisk Get Started, a następnie wybierz Create a catalog i ponownie kliknij Get started.
  • Wybierz Ecommerce, a następnie kliknij Next.
  • Jeśli masz sklep na platformie ecommerce, takiej jak Shopify lub Big Commerce, kliknij Połącz platformę partnerską i postępuj zgodnie z podpowiedziami, aby stworzyć swój katalog. W przeciwnym razie kliknij Prześlij informacje o produkcie, nazwij swój katalog i kliknij Dalej.
  • Kliknij Zobacz katalog, aby otworzyć swój katalog, a następnie Dodaj elementy, aby rozpocząć dodawanie produktów.

Włącz zakupy na Instagramie

Kiedy Twój katalog jest już pełen produktów, czas włączyć funkcje zakupowe Instagrama.

  • Ze swojego profilu dotknij ikony menu hamburgera (trzy linie) w prawym górnym rogu.
  • Stuknij Ustawienia, następnie Biznes, a następnie Załóż sklep.
  • Stuknij Rozpocznij i postępuj zgodnie z monitami, aby przesłać swój sklep do oceny.
  • Poczekaj na zatwierdzenie. Stan swojego sklepu możesz sprawdzić w dowolnym momencie, przechodząc do Ustawienia > Biznes > Sklepy.
  • Po zatwierdzeniu sklepu przejdź do Ustawienia > Biznes > Zakupy, wybierz swój katalog produktów i stuknij Gotowe.

Zbadaj swoją publiczność

Dobra strategia mediów społecznościowych zaczyna się od solidnego zrozumienia swojej publiczności.

Demografia odbiorców Instagrama daje Ci ogólny obraz tego, kto korzysta z platformy. Na przykład, osoby w wieku 18-34 lat stanowią największą grupę odbiorców reklam w serwisie.

Nie oznacza to jednak, że Twoja konkretna publiczność na Instagramie będzie składać się z osób w wieku 18-34 lat. Na przykład, patrząc na wgląd w publiczność dla mojego własnego konta na Instagramie, widzę, że moja publiczność jest starsza niż średnia Instagrama:

Możesz znaleźć informacje demograficzne na temat swoich istniejących odbiorców za pomocą Instagram Insights, Meta Business Suite lub Hootsuite Analytics. Ale jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Instagrama dla biznesu, możesz nie mieć wystarczająco dużej grupy odbiorców, aby uzyskać znaczące informacje.

W takim przypadku przyjrzyj się demografii swoich odbiorców na innych kanałach społecznościowych oraz swojej istniejącej bazie klientów. Chociaż nie przełoży się to dokładnie na Instagram, powinno dać ci poczucie, kto jest zainteresowany twoją firmą i tym, co masz do powiedzenia.

Zrozumienie swojej publiczności stawia Cię w lepszej pozycji do tworzenia ukierunkowanych treści i podpisów biznesowych na Instagramie, które rezonują. Ponieważ badanie publiczności jest ważnym fundamentem strategii treści, mamy cały post poświęcony pomocy w znalezieniu rynku docelowego.

Ustal swój content

Teraz, kiedy już wiesz, kim są Twoi odbiorcy, musisz ustalić, czym się z nimi podzielić. Zamiast publikować przypadkowe treści, gdy tylko pojawi się taki nastrój, musisz opracować strategię treści, która przemówi do Twoich odbiorców i sprawi, że będą zaangażowani, a jednocześnie przyczyni się do realizacji rzeczywistych celów biznesowych.

Choć z pewnością powinieneś zamieszczać treści promocyjne, aby ludzie byli podekscytowani Twoimi produktami i napędzali sprzedaż, musisz również dostarczać treści, które budują społeczność i pobudzają zaangażowanie.

Może to oznaczać zamieszczanie treści generowanych przez użytkowników lub innych zasobów, dzielenie się wiedzą na temat swojej branży lub przyłączenie się do modnego mema. (Ale uważaj – dołączaj tylko do tych trendów, które są odpowiednie dla głosu Twojej marki).

Szukaj możliwości rozwijania tematów lub regularnych odcinków, które możesz przekształcić w serię. „Wiadra treści” pozwalają na sprawdzenie pewnych pól bez konieczności nadmiernego myślenia o tworzeniu. Im więcej planowania z góry, tym lepiej będziesz w stanie produkować regularne treści i reagować na wydarzenia w ostatniej chwili lub nieplanowane.

Zaplanuj swoje treści z wyprzedzeniem

Instagram biznes

Od kołowrotków, przez Stories, po posty, istnieje wiele opcji, jeśli chodzi o treści na Instagramie.

Najlepszym sposobem na stworzenie jednolitej strategii jest zaplanowanie treści na wszystkich powierzchniach Instagrama (i innych platformach społecznościowych) za pomocą kalendarza treści. Lub weź to na wyższy poziom i zaplanuj wszystkie swoje treści, aby publikować automatycznie w odpowiednim czasie za pomocą narzędzia takiego jak Hootsuite Publisher. Tak, możesz nawet zaplanować Stories i Reels z wyprzedzeniem.

Dodatkową zaletą jest to, że możesz tworzyć swoje treści w dedykowanych blokach czasowych i zaplanować je, aby opublikować w najlepszym czasie dla swoich odbiorców. Nawet jeśli ten czas jest poza godzinami pracy, w weekend lub w środku nocy.

Produkty znacznikowe

Kiedy udostępniasz treści o swoich produktach na Instagramie, tagowanie znacznie ułatwia ludziom dowiedzenie się więcej lub zakup. Możesz oznaczyć do 20 produktów w poście z kanału fotograficznego.

Aby oznaczyć produkty, utwórz swój post na Instagramie lub Reel jak zwykle. Następnie, na ostatnim ekranie przed opublikowaniem postu, stuknij opcję Oznacz produkty. Możesz oznaczyć produkty z własnego lub cudzego sklepu, co stwarza świetne możliwości współpracy i promocji krzyżowej.