Jeśli masz firmę, musisz mieć stronę biznesową na Facebooku. Z 1,82 miliardami aktywnych użytkowników dziennie, Facebook po prostu nie jest siecią społecznościową, którą można zignorować.

Być może dlatego ponad 200 milionów firm korzysta z darmowych usług Facebooka. Obejmuje to strony biznesowe – tak, tworzenie strony na Facebooku jest darmowym sposobem na marketing firmy.

Dobrą wiadomością jest to, że tworzenie konta na Facebooku dla firmy jest dość proste, i prawdopodobnie masz już wszystkie elementy potrzebne do rozpoczęcia.

Czym jest strona biznesowa na Facebook Business?

Strona na Facebooku to publiczne konto na Facebooku, które może być używane przez marki, organizacje, artystów i osoby publiczne. Firmy używają stron do udostępniania informacji kontaktowych, publikowania aktualizacji, udostępniania treści, promowania wydarzeń i wydań, a także – co być może najważniejsze – łączenia się ze swoimi odbiorcami na Facebooku.

Strony mogą być połączone z kontami reklamowymi na Facebooku i Sklepami na Facebooku.

Jak stworzyć stronę na Facebooku dla biznesu?

Zanim będziesz mógł zarejestrować swoją stronę biznesową na Facebooku, musisz zalogować się na swoje osobiste konto na Facebooku. Nie martw się – informacje z Twojego osobistego konta nie będą publicznie widoczne na Twojej stronie biznesowej.

Dzieje się tak po prostu dlatego, że każda strona biznesowa jest zarządzana przez jednego lub więcej administratorów strony. Administratorzy to osoby posiadające osobiste konta na Facebooku. Twoje osobiste konto działa jak klucz, który pozwala ci wejść na twoją nową stronę biznesową. Jeśli masz członków zespołu, którzy pomagają Ci z Twoją stroną, ich osobiste konta również odblokują ich konkretne role i możliwości.

Tak więc, jeśli nie jesteś jeszcze zalogowany na swoje konto osobiste, zaloguj się teraz, a następnie zanurz się w krokach tworzenia strony.

Krok 1: Zarejestruj się

Wejdź na stronę facebook.com/pages/create

Wprowadź informacje o swojej firmie w panelu po lewej stronie. W miarę jak będziesz to robił, podgląd strony będzie się aktualizował w czasie rzeczywistym po prawej stronie.

Dla nazwy strony użyj nazwy swojej firmy lub nazwy, którą ludzie prawdopodobnie będą wyszukiwać, próbując znaleźć Twoją firmę.

Dla kategorii, wpisz słowo lub dwa, które opisują Twój biznes, a Facebook zaproponuje kilka opcji. Możesz wybrać maksymalnie trzy z tych sugestii.

Następnie należy wypełnić pole Description. Jest to krótki opis, który pojawia się w wynikach wyszukiwania. Powinien składać się z kilku zdań (maksymalnie 255 znaków).

Kiedy będziesz zadowolony ze swojego opisu, kliknij Create Page.

Krok 2. Dodaj zdjęcia

Następnie załadujesz zdjęcia profilu i okładki dla swojej strony na Facebooku. Ważne jest, aby stworzyć dobre wizualne pierwsze wrażenie, więc wybierz mądrze tutaj. Upewnij się, że wybrane zdjęcia są zgodne z Twoją marką i są łatwo rozpoznawalne z Twoją firmą.

Najpierw załadujesz swoje zdjęcie profilowe. To zdjęcie towarzyszy nazwie Twojej firmy w wynikach wyszukiwania oraz podczas interakcji z użytkownikami. Pojawia się również w lewym górnym rogu strony na Facebooku.

Jeśli masz rozpoznawalną markę, użycie logo jest prawdopodobnie najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Jeśli jesteś celebrytą lub osobą publiczną, zdjęcie Twojej twarzy będzie działać jak urok. A jeśli jesteś lokalnym biznesem, spróbuj dobrze nakręconego obrazu swojej oferty podpisu. Ważne jest, aby pomóc potencjalnemu zwolennikowi lub klientowi natychmiast rozpoznać Twoją stronę.

Jak wyjaśniamy w naszym poście o najlepszych rozmiarach obrazu dla wszystkich sieci społecznościowych, twój obrazek profilowy powinien mieć rozmiar 170 x 170 pikseli. Zostanie przycięte do koła, więc nie umieszczaj żadnych krytycznych szczegółów w rogach.

Gdy już wybierzesz świetne zdjęcie, kliknij Add Profile Picture.

Teraz nadszedł czas, aby wybrać swój obraz okładki Facebook, najbardziej widoczny obraz na swojej stronie.

Ten obraz powinien uchwycić istotę swojej firmy i przekazać swoją firmę lub osobowość marki. Facebook zaleca wybrać obraz, który jest 1640 x 856 pikseli.

Po wybraniu odpowiedniego obrazu, kliknij Dodaj zdjęcie okładki.

Po załadowaniu zdjęć, możesz użyć przycisków w prawym górnym rogu podglądu, aby przełączyć się między widokiem desktopowym i mobilnym. Użyj ich, aby upewnić się, że jesteś zadowolony z tego, jak Twoje zdjęcia wyglądają na obu wyświetlaczach. Możesz przeciągać zdjęcia w lewej kolumnie, aby dostosować ich położenie.

Kiedy będziesz zadowolony ze swoich wyborów, kliknij Zapisz.

Oczywiście, podczas gdy szkielet strony Facebook dla Twojej firmy jest teraz w miejscu, masz jeszcze wiele pracy do zrobienia, zanim podzielisz się nim z publicznością.

facebook business

Krok 3. Połącz swoją firmę z WhatsApp (opcjonalnie)

Po kliknięciu Zapisz, zobaczysz wyskakujące okienko z pytaniem, czy chcesz połączyć swoją firmę z WhatsApp. Jest to opcjonalne, ale pozwala dodać przycisk WhatsApp do swojej strony lub wysłać ludzi do WhatsApp z reklam na Facebooku.

Jeśli chcesz połączyć swoją firmę z WhatsApp, kliknij Wyślij kod. W przeciwnym razie zamknij okno, aby kontynuować bez podłączania WhatsApp. Otrzymasz jeszcze jedno wyskakujące okienko z pytaniem, czy jesteś pewien. Ponieważ pomijamy to, na razie, klikniemy Zostaw.

Krok 4: Utwórz swoją nazwę użytkownika

Twoja nazwa użytkownika, zwana również twoim vanity URL, jest jak mówisz ludziom, gdzie znaleźć cię na Facebooku.

Twoja nazwa użytkownika może mieć do 50 znaków, ale nie używaj dodatkowych znaków tylko dlatego, że możesz. Chcesz, aby był łatwy do wpisania i łatwy do zapamiętania. Nazwa Twojej firmy lub jakaś oczywista jej odmiana jest bezpieczna.

Aby stworzyć swoją nazwę użytkownika, kliknij przycisk Utwórz nazwę użytkownika na podglądzie strony.

Wpisz nazwę, której chcesz użyć. Facebook poinformuje Cię, czy jest ona dostępna. Jeśli pojawi się zielony znacznik wyboru, to dobrze. Kliknij Create Username.

Krok 5: Dodaj dane swojej firmy

Chociaż możesz mieć pokusę, aby zostawić szczegóły na później, ważne jest, aby wypełnić wszystkie pola w sekcji O stronie na Facebooku od samego początku.

Ponieważ Facebook jest często pierwszym miejscem, do którego klient udaje się, aby uzyskać informacje o Tobie, posiadanie wszystkiego tam jest ważne. Na przykład, jeśli ktoś szuka firmy, która jest otwarta do 9, chce potwierdzić tę informację na swojej stronie. Jeśli nie mogą jej znaleźć, z pewnością będą szukać dalej, aż znajdą inne miejsce, które jest bardziej otwarte.

Na szczęście Facebook sprawia, że jest to bardzo łatwe do wykonania. Wystarczy przewinąć widok strony w dół do sekcji o nazwie Set Your Page Up for Success i rozwinąć pozycję o nazwie Provide Info and Preferences.

Wypełnij tutaj odpowiednie szczegóły, zaczynając od swojej strony internetowej.

Jeśli Twój biznes jest otwarty dla publiczności w określonych godzinach, upewnij się, że wpisałeś je tutaj. Ta informacja pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Nie zapomnij uzupełnić sekcji Dodaj przycisk akcji.

Wbudowany w Facebooka przycisk call-to-action bardzo ułatwia przekazanie konsumentom tego, czego szukają i pozwala im zaangażować się w Twoją firmę w czasie rzeczywistym.

Odpowiedni przycisk CTA zachęci odwiedzających do dowiedzenia się więcej o Twoim biznesie, zrobienia zakupów, pobrania aplikacji lub zarezerwowania wizyty.

Aby dodać swój CTA, kliknij niebieskie pole z napisem Add Button, a następnie wybierz, jaki rodzaj przycisku chcesz.

Jeśli nie chcesz wykonać wszystkich tych kroków teraz, zawsze możesz mieć do nich dostęp później. W menu Zarządzaj stroną po lewej stronie, przewiń w dół do Edycja informacji o stronie.

Jeśli w dowolnym momencie chcesz wyłączyć swoją stronę biznesową na Facebooku na czas pracy nad szczegółami, możesz wybrać opcję nieopublikowania strony. Z menu Zarządzaj stroną, kliknij Ustawienia, a następnie Ogólne. Kliknij Widoczność strony i zmień status na Strona nieopublikowana.

Krok 6. Utwórz swój pierwszy post

Zanim zaczniesz zapraszać ludzi do polubienia strony na Facebooku dla swojej firmy, powinieneś zamieścić jakąś wartościową treść. Możesz tworzyć własne posty lub udostępniać odpowiednie treści od liderów myśli w swojej branży.

Możesz również stworzyć konkretny typ postu, jak np. wydarzenie lub oferta – wystarczy kliknąć jedną z opcji w polu Utwórz na górze strony.

Upewnij się, że wszystko, co publikujesz, oferuje wartość dla odwiedzających, gdy przybywają do Twojej strony biznesowej na Facebooku, więc będą skłonni pozostać w pobliżu.

Krok 7. Zaproś publiczność

Twoja strona biznesowa na Facebooku reprezentuje teraz solidną obecność online, która sprawi, że potencjalni klienci i fani będą czuć się komfortowo w interakcji z Tobą.

Teraz musisz zdobyć trochę zwolenników!

Zacznij od zaproszenia swoich obecnych znajomych z Facebooka do polubienia Twojej strony. Aby to zrobić, wystarczy przewinąć w dół do dołu pola Ustaw swoją stronę na sukces i rozwinąć sekcję o nazwie Przedstaw swoją stronę.

Kliknij niebieski przycisk Zaproś znajomych, aby wyświetlić listę swoich osobistych znajomych z Facebooka. Wybierz znajomych, których chcesz zaprosić, a następnie kliknij przycisk Wyślij zaproszenia.

Użyj innych kanałów, takich jak Twoja strona internetowa i Twitter, aby promować swoją nową stronę. Dodaj logo „follow us” na swoich materiałach promocyjnych i w podpisie e-mail. Jeśli czujesz się komfortowo, możesz poprosić swoich klientów, aby recenzowali Cię również na Facebooku.