Nadszedł czas: założyłeś konto na TikToku – gratulacje!
Przyjąłeś tę aplikację do tworzenia krótkich filmów wideo, która zdobyła świat (2 miliardy pobrań i wciąż rośnie!) i tworzysz filmy, doskonalisz swoje umiejętności edycji TikTok i doskonalisz ruchy taneczne Doja Cat.
Ale tworzenie kreatywnych filmików o płatkach śniadaniowych czy psikusach mam to tylko jeden krok w budowaniu udanej obecności na TikTok. Musisz bowiem sprawić, by ludzie oglądali Twoje filmy.
Mamy to na uwadze. Zapoznaj się z najważniejszymi strategiami, które pomogą Ci zdobyć więcej wyświetleń na TikTok. Zrobimy z Ciebie gwiazdę!
Co to są „wyświetlenia” na TikToku?
Różne platformy społecznościowe mierzą „oglądalność” w różny sposób, ale na TikTok jest to bardzo proste: w momencie, kiedy Twój film zaczyna się odtwarzać, jest liczony jako oglądalność.
Jeśli filmik jest odtwarzany automatycznie, zapętla się lub widz wraca do niego kilka razy, to wszystko jest liczone jako nowe odsłony. (Jednak kiedy oglądasz swoje własne wideo, te odsłony nie są zliczane).
Przekonanie kogoś, żeby obejrzał film do końca? To już inna historia. Jednak przy tak niskiej barierze wejścia, jaką jest liczenie „obejrzeń”, zbieranie metryk na TikTok nie jest zbyt trudne.
Ile TikTok płaci za 1000 wyświetleń?
TikTok uruchomił Fundusz Twórców w sierpniu 2020 roku, aby zaoferować wypłaty dla najbardziej popularnych i odnoszących sukcesy użytkowników platformy. Albo, jak opisuje to sam TikTok:
„Dzięki Funduszowi Twórców TikTok nasi twórcy będą mogli uzyskać dodatkowe dochody, które pomogą wynagrodzić troskę i poświęcenie, jakie wkładają w kreatywne łączenie się z publicznością zainspirowaną ich pomysłami”.
Nie ma standardowej kwoty opłaty ani planu płatności (kwota dostępna w Funduszu Twórców zmienia się najwyraźniej codziennie), ale spodziewaj się zarobić od 0,02 do 0,04 dolara za 1000 wyświetleń.
Ale nie każdy może skorzystać z hojności TikTok. Aby kwalifikować się do wpłat na Fundusz Twórców TikTok, musisz spełnić wszystkie poniższe kryteria:
- Mieć ukończone 18 lat.
- Mieć minimum 10 000 followersów.
- Mieć minimum 100 000 wyświetleń filmów w ciągu ostatnich 30 dni.
- Twoje konto musi spełniać wymagania Wytycznych dla społeczności TikTok i Warunków korzystania z serwisu.
Jeśli to Ty, możesz ubiegać się o Fundusz Twórców za pośrednictwem aplikacji. Wejdź w Ustawienia i Prywatność, następnie Narzędzia Twórcze, a potem Fundusz Twórców TikTok. Jeśli się kwalifikujesz, zostaniesz poproszony o podanie swoich danych kontaktowych i zaakceptowanie Umowy o Funduszu Twórców.
15 sposobów na zdobycie większej liczby wyświetleń na TikToku
Dodaj hashtagi do swoich filmów
Hashtagi to potężne narzędzie w Twoim arsenale TikTok. To dzięki nim wszechmocny algorytm TikTok rozpoznaje, o czym piszesz i kto może być zainteresowany oglądaniem tego posta. Hashtagi są też niezbędne, by pomóc użytkownikom w odkrywaniu Twoich treści za pomocą wyszukiwania.
Jednym z możliwych rozwiązań jest zastosowanie niszowych hashtagów, związanych z grupą odbiorców i tematem.
Istnieją również dowody na to, że tematy będące w trendzie są częściej umieszczane na stronie Dla Ciebie, więc warto obserwować, co jest aktualnie w trendzie, i wskoczyć do dyskusji z powiązanymi treściami (oczywiście nadal autentycznymi dla Twojej marki).
Aby dowiedzieć się, które hashtagi są trendy, stuknij w zakładkę Odkryj, a następnie stuknij w Trendy u góry ekranu.
Trochę danych, które pomogą Ci się zmotywować: 61% użytkowników TikTok powiedziało, że bardziej lubi marki, które tworzą lub uczestniczą w trendach TikTok.
Trzymaj się krótko i słodko
Chociaż filmy na TikTok mogą mieć teraz długość do trzech minut, to jednak filmy poniżej 30 sekund częściej trafiają na FYP. Jest też bardziej prawdopodobne, że ktoś będzie oglądał coś, co jest szybkie i szybkie, po raz drugi lub trzeci.
Tendencyjne efekty dźwiękowe
Hashtagi nie są jedynym elementem TikTok, który ma swój własny cykl trendów. Dźwięki TikTok również mają tendencję do przechodzenia przez fale popularności. Zwracaj uwagę na powtarzające się klipy dźwiękowe, które możesz wykorzystać.
Możesz także odkryć modne dźwięki, stukając w aplikacji przycisk Utwórz (+), a następnie stukając Dodaj dźwięk. W tym miejscu zobaczysz najpopularniejsze obecnie klipy dźwiękowe.
Znajdź swoją specyficzną publiczność
Każdy znajdzie coś dla siebie w TikTok – od literackiego BookTok po tętniącą życiem społeczność zajmującą się tapicerowaniem dywanów. Ustal, z kim chcesz przebywać, i obserwuj popularne konta w tych społecznościach, żeby zobaczyć, jakich hashtagów, formatów i odniesień mogą używać, by zainspirować Twoje własne treści.
Wypróbuj film instruktażowy
Treści edukacyjne bardzo dobrze sprawdzają się na TikTok, więc wejdź w tryb know-it-all i podziel się ze światem swoją mądrością.
Szczególnie popularne są filmy typu „jak to zrobić”, ale nawet odpowiedź na często zadawane pytanie lub rzucenie światła na zaskakujący element Twojej branży, pracy lub produktu może być miłą przerwą od niekończącego się tanecznego maratonu.
Na przykład filmiki o upcyklingu z Vintage Restock zdobywają sporą liczbę wyświetleń. Czy uda im się połączyć trzy pary spodni w jedną? Jesteśmy przyklejeni do ekranu i czekamy, żeby się dowiedzieć!
Zagraj w kilka duetów
Funkcja Duety w serwisie TikTok to świetny sposób, aby wykorzystać popularny filmik do budowania własnych wyświetleń.
Dzięki Duetom możesz dzielić się na podzielonym ekranie z filmem innego użytkownika, aby śpiewać razem z nim, tworzyć zabawne dialogi lub wygłaszać swoje przemyślenia… i wykorzystywać sprawdzone treści, aby zbierać swoje własne, słodkie odsłony.
Współpraca z influencerem lub gościem specjalnym

Niezależnie od tego, czy zatrudniłeś influencera lub gwiazdę gościnną, czy też połączyłeś siły z inną marką, wprowadzenie do swoich filmików na TikTok głosów z zewnątrz to prosty sposób na zdobycie nowej publiczności.
Twój gość specjalny pomoże rzucić światło na materiały, które stworzyłeś, i przyciągnie uwagę swoich fanów do Twojego filmiku – tak jak zrobiła to fotografka MaryV dla Calvina Kleina.
Promuj treści z TikToka na innych kanałach społecznościowych
Prawdopodobnie TikTok jest częścią Twojej większej strategii w mediach społecznościowych, a Ty prawdopodobnie jesteś aktywny na kilku innych platformach. Zwabiaj tych odbiorców na TikTok, udostępniając teasery wideo w innych miejscach.
Załóż konto TikTok Creator lub TikTok Business
Konta pro w serwisie TikTok nie dadzą Ci awansu na FYP, ale zarówno konta Twórców, jak i Biznesowe dają Ci dostęp do metryk i informacji, które pomogą Ci lepiej analizować i rozumieć Twoich odbiorców.
Przejście na profil Biznesowy lub Twórcy TikTok jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę Zarządzaj kontem i wybrać opcję Przełącz na konto biznesowe. Wybierz najlepszą kategorię i jesteś gotowy, by zagłębić się w dane!
Przy współpracy z arekpsurski.pl