Czy wybór odpowiedniej czcionki TikTok sprawi, że Twoje wideo stanie się viralem? Cóż, nie. Ale jak każda inna decyzja projektowa, czcionka może mieć wpływ.

Czy jest coś ważniejszego niż wybór odpowiednich czcionek TikTok? I nie, nie zaakceptujemy „narodzin twojego pierworodnego” lub „tego czasu, kiedy ukończyłeś uniwersytet” jako odpowiedzi.

Brzmi to tak, jakbyśmy przesadzali (i okej, przesadzamy), ale jak każda inna decyzja projektowa, wybór czcionki mówi wiele o tożsamości Twojej marki i publiczności, do której próbujesz się odwołać na TikTok.

I chociaż decyzja może być ważna, wybór odpowiedniej czcionki dla TikTok nie musi być zastraszający.

Nauczymy Cię, czym są czcionki TikTok, co mówią o Twoim wideo i odpowiemy na najczęściej zadawane pytania na ich temat.

Do czego służą czcionki TikTok?

Czcionki TikTok to style liternictwa dostępne w aplikacji. Choć technicznie powinny być nazywane „krojami pisma TikTok”, zachowamy pedantyczne definicje „czcionka vs. krój pisma” na inny dzień.

Możesz wybrać między Klasyczny, Typewriter, Neon, i Serif podczas dodawania tekstu do wideo lub zdjęcia. Każdy z nich ma swój własny smak, że tak powiem, więc wybierz mądrze.

Oto nasza opinia o czcionkach TikTok.

Klasyczna

Klasyczny jest prosty i czysty. A jeśli przypomina Ci dobre strony roku 2020 (kiedy wszyscy tkwili w domu i robili trendowe TikToki), to dlatego, że właśnie takiej czcionki używał wtedy TikTok.

Klasyczna czcionka TikTok wygląda bardzo podobnie do Proxima Nova, wciąż popularnej czcionki, która była wszędzie na początku lat 2000. Był to podstawowy krój pisma dla wielu internetowych gigantów, takich jak BuzzFeed, Mashable, NBC News i Wired.

Krój klasyczny jest przyjazny i stonowany. Nie będzie odwracać uwagi od treści, więc może być używany do wszelkich tekstów w filmach. Sprawia też, że łatwo się go czyta w filmach typu how-to lub infografikach.

Spróbuj zmieszać go z czcionką z większym polotem i bum: masz logiczny projekt.

Typewriter

Typewriter przywodzi na myśl oldschoolowe prywatne oczy, palące w strugach deszczu papierosy w trakcie obserwacji femme fatale. To daje główne grunge/nostalgiczne wibracje z lat 50.

Styl vintage maszyny do pisania sprawia, że jest ona idealna dla treści w stylu retro, ale także pasuje do bardziej poetyckich lub marzycielskich postów.

Ostrzeżenie: Nie zalecalibyśmy używania Typewriter do długich bloków tekstu. Classic może być lepszym wyborem czcionki, jeśli musisz napisać akapit.

Handwriting

Czcionka TikTok’s Handwriting jest idealna dla najlepszych przyjaciółek z domku. Ta czcionka jest bardziej kobieca, więc świetnie nadaje się do tworzenia treści związanych z pięknem lub modą.

Uważaj jednak na używanie Handwriting do wpisywania więcej niż kilku słów. Chociaż ładna, ta czcionka może być trudna do odczytania. Najlepiej sprawdza się jako nagłówek, tytuł lub dla podkreślenia.

Neon

Geometryczny, jasny i wyskakujący, Neon ma lekki posmak art deco. Możesz również twierdzić, że Neon ma klimat Vegas i nie będziesz się mylić.

Użyj go do naśladowania oldschoolowych plakatów filmowych lub nadaj swoim treściom charakter Hollywood.

Tylko pamiętaj: Ta czcionka jest zaprojektowana, aby wyskakiwać, więc nie każ jej konkurować ze sobą. Neon może stać samodzielnie.

Nie będziesz też chciał używać go do pisania długich akapitów. Jedno do trzech słów powinno wystarczyć.

Serif

Jedyny serif na tej liście, czcionka Serif jest, cóż, klasyczną czcionką serif. (Serif, FYI, to ozdobne linie dodane do głównej formy litery).

Szeryfy generalnie czyta się jako bardziej high-endowe lub luksusowe, więc użycie tej czcionki może wywołać poczucie okazji, jak śluby lub wizyta królowej.

Możesz być nieco bardziej zrelaksowany z użyciem szeryfu. Małe litery szeryfowe sprawdzają się w body copy, więc można nimi pisać dłuższe fragmenty tekstu. Z kolei pisany wielkimi literami może być stosowany jako tytuł lub nagłówek.

Jak dodać tekst do TikToków

Istnieją dwa główne sposoby dodawania tekstu do swoich filmów TikTok: za pomocą aplikacji TikTok lub generatora czcionek TikTok innej firmy.

Narzędzia zewnętrzne mogą dać Ci więcej opcji krojów pisma, ale nie zawsze jest to najlepsze połączenie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej na ten temat!

Dodawanie tekstu w aplikacji TikTok

Dodaj tekst do swoich treści w czterech prostych krokach:

Krok 1: Otwórz swoją aplikację TikTok.
Przejdź do ikony plusa w środku swojego dolnego rzędu. Tutaj możesz nakręcić nowy TikTok lub przesłać swoją treść.

Krok 2: Kliknij przycisk Tekst w prawym górnym rogu.
Następnie przewiń czcionki i kolory i wybierz taką, która ma klimat, na który się wybierasz.

Krok 3: Naciśnij przycisk Gotowe w prawym górnym rogu.
Wypełnij swój podpis i dodaj dowolne hashtagi, które lubisz.

Krok 4: Opublikuj swoją zawartość, naciskając Post!
To jest to!

Dodawanie tekstu za pomocą narzędzia innej firmy

Tekst na tiktoku

Możesz użyć kilku narzędzi do dodania tekstu do swoich TikToksów, więc metoda, którą zastosujesz, będzie zależała od narzędzia, które masz pod ręką. Ale z intuicyjnymi opcjami, takimi jak Canva lub Vimeo, proces powinien być dość prosty.

Dla Canvy, na przykład, kroki byłyby następujące:

Krok 1: Złap szablon lub wgraj własne wideo
Krok 2: Kliknij na tekst
Krok 3: Dopasuj, jak to konieczne
Krok 4: Pobierz i prześlij do TikTok jak zwykle

W przeciwieństwie do dość ograniczonego wyboru czcionek w TikTok, użycie zewnętrznego narzędzia otwiera cały świat fantazyjnych znaków, które możesz dodać do swoich treści.

Ale FYI, TikToks, które wyglądają jak wykonane w aplikacji są zwykle bardziej dobrze przyjęty niż super-polished filmy marketingowe. Więc nawet jeśli stworzysz wideo w aplikacji innej firmy, możesz chcieć użyć czcionek TikTok niezależnie od tego.