Banery reklamowe to praktyczne narzędzia, które świetnie się nadają do promocji produktów i usług. Na dedykowanej powierzchni umieszcza się przekaz, który przeważnie składa się z tekstu i grafiki. Celem ozdabiania tych praktycznych nośników reklamowych jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, co może zachęcić ich do skorzystania z usług danej firmy. Chociaż nie ma jednej uniwersalnej zasady, która pozwalałaby na zaprojektowanie skutecznego baneru reklamowego warto postawić na minimalizm. W przypadku grafik umiar zawsze się sprawdza.

Dlaczego warto skorzystać z baneru reklamowego?

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy może zwrócić uwagę odbiorców. Jeśli zostanie on ustawiony w widocznym miejscu, treści promocyjne dotrą do świadomości bardzo wielu osób. Przemyślany przekaz marketingowy zapada w pamięć, dlatego warto przyłożyć się do tworzenia projektu. Tak naprawdę to właśnie od jakości hasła reklamowego i grafiki zależy powodzenie reklamy. Elementy te w sposób subtelny oddziałują na psychikę i sprawiają, że konkretne osoby nabierają określonego stosunku do marki.

Banery reklamowe nie tylko umożliwiają skuteczne dotarcie do odbiorców, ale są przeważnie także wykonane z trwałych materiałów (np. front light), co czyni je odpornymi na uszkodzenia mechaniczne i działanie warunków atmosferycznych. Jeśli materiał nie przepuszcza światła, można je ponadto wykorzystać do wykonania dwustronnego nadruku. Dzięki temu reklama będzie widoczna dla większej liczby odbiorców. Banery dobrze się ponadto sprawdzają jako ścianki reklamowe. Media społecznościowe mogą nieoczekiwanie zwiększyć zasięg prowadzonej kampanii, jeśli osoby, które lubią robić sobie zdjęcia uznają baner za atrakcyjne tło do sesji fotograficznej.

Częste błędy w projektowaniu banerów reklamowych

Projektując treść marketingową należy unikać często pojawiających się błędów. Banery reklamowe powinny mieć jasny i konkretny przekaz, który będzie łatwy do zrozumienia. Warto stworzyć zwięzłe, chwytliwe hasło reklamowe. Ważne, aby jego zapamiętanie nie stanowiło dużego wyzwania. Powinno wywoływać uśmiech na twarzy i pozytywnie się kojarzyć. Na baner reklamowy odbiorcy przeważnie patrzą tylko przez chwilę, więc im prościej jest on skonstruowany, tym większa szansa, że uda się faktycznie zaintrygować osoby, które mijają taką reklamę. Należy bezwzględnie unikać niezrozumiałych komunikatów.

Warto pamiętać, że zamieszczanie na banerze zbyt dużej ilości informacji może wywołać dezorientację i skutek odwrotny od zamierzonego. Zastosowanie zbyt małej czcionki lub umieszczenie na powierzchni nośnika niewielkiego obrazka również z dużym prawdopodobieństwem zakończy się fiaskiem. Takie oznakowanie może się po prostu okazać niewidoczne z daleka. Użycie zbyt dużej ilości jaskrawych kolorów z kolei sprawi, że przekaz reklamowy będzie robił wrażenie chaotycznego i trudnego do odczytania. Dlatego właśnie najlepiej wybrać jedną lub dwie dominujące barwy oraz odpowiednio je zakomponować.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://www.openprint.pl/baner