Uzyskanie ruchu organicznego jest ważną częścią każdej strategii marketingu cyfrowego. A najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu jest uzyskanie lepszych rankingów w Google.

Solidna strategia SEO pomoże Ci w tym, ale jest coś więcej niż stosowanie zasad SEO na stronie i poza stroną na swoim blogu.

Pisanie SEO jest koniecznością i zagwarantuje, że nie zaniedbujesz doświadczenia użytkownika na swoich stronach. W końcu doświadczenie strony jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych.

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć SEO writing, czytaj dalej!

Na czym polega pisanie tekstów SEO?

Pisanie SEO to proces pisania treści w celu uzyskania rankingu na pierwszej stronie wyszukiwarek takich jak Google. Osiąga się to poprzez badanie odpowiednich słów kluczowych i tworzenie zoptymalizowanych treści, które odpowiadają na intencje użytkownika.

Google, na przykład, używa „pająków”, które przeszukują treść, aby zobaczyć, o czym ona jest. Podczas tego przeszukiwania, pająki dowiadują się wiele o stronie internetowej poprzez język, który jest na niej używany.

Pisanie SEO optymalizuje treść strony tak, aby wyszukiwarki łatwiej przeszukiwały jej zawartość i oceniały ją pozytywnie. Kiedy jest ona oceniana bardziej korzystnie, otrzymuje lepsze miejsce w SERP.

Jeśli treść jest tworzona bez pisania SEO, może nie być przyjazna dla wyszukiwarek, a roboty indeksujące mogą nawet nie zorientować się, o czym jest strona.

Dlaczego pisanie tekstów SEO jest ważne?

Pisanie SEO odbywa się po to, aby treść miała lepszą pozycję w Google. Jeśli treść nie jest zoptymalizowana, pojawi się kilka stron wstecz w wyszukiwaniu.

A dlaczego tak ważne jest, aby znaleźć się na tej pierwszej stronie?

Badania wykazały, że liczba kliknięć, które otrzymują strony zależy nie tylko od znalezienia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, ale także w dużej mierze od znalezienia się jak najwyżej na tej stronie.

Pierwszy wynik na pierwszej stronie jest klikany przez ponad 28% osób szukających. Po tym pierwszym wyniku, procenty spadają z każdym miejscem na stronie. Musisz więc, aby Twoja strona była jednym z pierwszych wyników, które ludzie widzą.

Pisanie dla SEO jest również ważne, ponieważ jest to technika marketingowa, która utrzymuje się przez całe życie Twojej witryny.

Wiele osób robi dobrze z reklamą PPC, ale jeśli przestaną płacić za tę reklamę, nie będzie już przynosić ruchu.

Dobre treści SEO utrzymuje pracę dla swojej witryny bez względu na to, co jeszcze zrobić, aby sprzedać swoją stronę.

Jakie są podstawy pisania tekstów pod SEO?

Pisanie SEO jest dość proste, ale nie zawsze jest łatwe do wykonania.

Nie ma magicznej formuły, aby uzyskać najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale istnieje kilka części algorytmu Google, o których wiemy. Treści powinny być pisane z uwzględnieniem tych aspektów, aby uzyskać lepszą pozycję w rankingu.

Jednym z najważniejszych aspektów pisania SEO jest używanie odpowiednich słów kluczowych. Oznacza to, że należy wiedzieć, czego ludzie szukają, kiedy szukają stron takich jak Twoja.

Wymaga to od copywritera SEO, aby zrobić kilka badań słów kluczowych i stworzyć listę słów i fraz, które muszą być zawarte.

Ważne jest również, aby używać wielu powiązanych słów w treści. Oznacza to słowa, które dobrze komponują się ze słowami kluczowymi, które zostały zbadane.

Google patrzy na to, czy jest dużo słów powiązanych z głównymi słowami kluczowymi, aby mieć pewność, o czym jest treść.

Używanie tych powiązanych słów nazywane jest latent semantic indexing i bardzo pomaga w SEO.

Crawlery oceniają również, czy treść jest napisana dla odbiorców, czy wyłącznie dla SEO.

Dlatego copywriterzy SEO muszą unikać keyword stuffing – czyli umieszczania w kółko tych samych słów kluczowych, tak aby treść nie była odpowiednia dla ludzkiej publiczności.

Należy zachować równowagę, aby treść przemawiała zarówno do ludzkich czytelników, jak i do pająków wyszukiwarek.

Używanie skomplikowanego języka jest kolejnym czynnikiem wpływającym na wyniki wyszukiwania. Jeśli język jest zbyt prosty i używa zbyt mało unikalnych słów, nie jest oceniany jako wartościowy.

Tekst SEO musi być dobrze napisany i wystarczająco złożony, aby przekazać wiele informacji na temat tematu, jednocześnie używając języka w sposób naturalny.

Kim jest copywriter SEO?

SEO copywriter to specjalista od pisania, który wykorzystuje znane aspekty rankingów wyszukiwarek do tworzenia treści, które są dobrze zoptymalizowane pod nie.

Muszą głęboko zrozumieć czynniki rankingowe Google, a także najlepsze praktyki, które należy stosować w tekście. Oczekiwana jest również wiedza na temat on-page SEO, ponieważ osoba ta będzie odpowiedzialna za optymalizację artykułów.

Język używany musi być wystarczająco prosty dla ludzkich czytelników, aby połączyć się z nim. Copywriter musi używać słów kluczowych w całym, ale również używać ich w sposób naturalny.

Jakie umiejętności powinien posiadać SEO Copywriter?

SEO copywriter powinien zrozumieć, jak pisać treści z unikalnym głosem i stylu pisania, który płynie dobrze.

Powinny one wiedzieć dokładnie, kto zamierza publiczność będzie tak, że mogą one czynnik, że w sposób kopia jest napisane.

Copywriter musi wiedzieć, co konkurencja robi ze swoją kopią, i powinien być w stanie zrobić szybkie badania i zobaczyć, co to zajmie, aby uszeregować dobrze dla strony treści.

Muszą być w stanie pisać w perswazyjnym tonie, tak że kopia będzie konwertować, a także muszą mieć wystarczająco dużo kreatywności, aby wymyślić nowe pomysły tematu treści, zwłaszcza dla blogów.

Dobry SEO copywriter będzie również zrozumieć podstawy latent semantic indexing do dalszego zwiększenia pozycji treści. Muszą być w stanie zapakować tekst z jak największą ilością informacji, aby zapewnić dobre doświadczenie zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek.

SEO copywriter musi również być na bieżąco ze wszystkimi nowymi zmianami w algorytmach wyszukiwarek, które są ogłaszane.

Okresowo będą zmiany w algorytmie, aby jeden aspekt treści był ważniejszy niż wcześniej. SEO copywriter musi pozostać na szczycie tych zmian, tak aby można je było zintegrować z jego pracą.

Przykłady pisania treści SEO

Przykłady pisania treści SEO

Możesz nauczyć się wiele o tym, co działa, a co nie w pisaniu SEO, patrząc na to, jak inne marki i strony internetowe realizują swoje cele. Oto kilka przykładów szczególnie doskonałego pisania treści SEO, które mogą zainspirować Ciebie i Twój zespół ds. produkcji treści.

Znakomita czytelność

Każdy wie, jak to jest odwiedzić konkretną stronę internetową w poszukiwaniu informacji, tylko po to, aby natychmiast zostać przytłoczonym przez samą ilość prezentowanych informacji. To często wystarczy, aby zainspirować odwiedzającego do udania się w inne miejsce po to, czego potrzebuje, nawet jeśli pierwsza strona była w stanie odpowiedzieć na jego pytania.

Ten przykład SEO z Clarity Council pokazuje, jak wielką różnicę może zrobić pisanie pod kątem czytelności. Nie tylko sama treść jest jasna i zwięzła, ale jest też sformatowana w sposób, który łatwo się przegląda, czyta i przyswaja.

Właściwy ton

Ton zawsze ma znaczenie, gdy produkujesz SEO pisanie, aby połączyć się z konkretną publicznością i pokazać, dlaczego twój produkt jest rozwiązaniem, którego potrzebują. Jest to jednak szczególnie ważne, gdy przedstawia się bardzo osobiste produkty jako odpowiedź na modlitwy konsumentów.

Ten przykład treści od Chiavaye pomaga ustanowić zaufanie do marki, jeśli chodzi o leczenie objawów wrażliwych problemów zdrowotnych, takich jak IBS, endometrioza i inne. Głos stojący za tekstem zapewnia czytelnika, że nie tylko nie jest sam, ale że znalazł się we właściwym miejscu, gdzie znajdzie zrozumienie i prawdziwe rozwiązania, którym może zaufać w kwestii swojego zdrowia.

Przyciągające wzrok tytuły

Każdy fragment tekstu SEO, który produkujesz dla swojej witryny, musi być w stanie wyróżnić się w istnym morzu innych opcji. To powiedziawszy, Twój tytuł jest pierwszym skojarzeniem potencjalnego czytelnika z daną treścią. Ważne jest, abyś sprawił, że Twój tytuł będzie się liczył na wszystkie właściwe sposoby.

Klikalne tytuły są zwięzłe i jednocześnie zawierają informacje. Są również wystarczająco intrygujące, aby zachęcić czytelnika do sprawdzenia, co jeszcze dany fragment może mieć do powiedzenia.

Jednym z przykładów skutecznej techniki nagłówka jest użycie konkretnych liczb w tytule.

10 zasad pisania tekstów SEO

Pisz dla ludzi

Poznaj swoich odbiorców i pisz dla nich.

SEO copywriting to tylko jedna część SEO. Inną ważną częścią jest backlinking. Treść, którą piszesz, musi przyciągać backlinki z innych stron, aby poprawić swoje SEO.

Dlatego kopia, którą piszesz, musi być najpierw napisana dla ludzkiej publiczności. Jeśli brzmi ona zbyt robotycznie lub jest naszpikowana słowami kluczowymi, niewiele stron będzie chciało do niej później linkować.

Zrozum algorytm Google

Zrozum algorytm Google

Zrozumieć najnowsze algorytmy Google. Jako największa wyszukiwarka, ważne jest, aby wiedzieć, jak napędzić więcej ruchu do swojego bloga.

Google regularnie dostosowuje swój algorytm wyszukiwania, aby strony o najwyższej jakości były wyżej notowane. Google troszczy się o to, aby wyszukiwarka była jak najbardziej efektywna.

Kiedy zrozumiesz wszystko, czego szukają wyszukiwarki, będziesz mógł lepiej to dostarczyć.

Dowiedz się, jak znaleźć słowa kluczowe

Musisz wiedzieć, jak przeprowadzić badania słów kluczowych i jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla treści, które piszesz.

Obejmuje to umiejętność oceny, jak popularne jest główne słowo kluczowe i jak wybrać słowa kluczowe long-tail.

Często główne słowa kluczowe dla danego tematu mają zdecydowanie zbyt dużą konkurencję o pierwsze kilka miejsc w wynikach wyszukiwarki.

To sprawia, że trzeba iść w kierunku słów kluczowych, które mają niższy wolumen wyszukiwania. SEO copywriter musi być w stanie ocenić ilość konkurencji dla każdego słowa lub frazy i wybrać te najlepsze do użycia.

Pisz długie treści

Aktualizacja algorytmu Google Panda 4.1 została wprowadzona, aby nagradzać dłuższe, bardziej treściwe treści i karać cienkie treści.

Dobrą zasadą jest, aby każda strona zawierała co najmniej 1000 słów wysokiej jakości treści. Krótsze strony mogą po prostu nie mieć wystarczającej złożoności dla obecnych algorytmów.

Pisanie dłuższych treści daje również swobodę w serwowaniu informacji na wiele sposobów, takich jak listy i tabele.

Musisz zmieścić dużo informacji na każdej stronie, a posiadanie kilku zróżnicowanych metod prezentacji informacji może być pomocne zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek.

Spraw, by każde zdanie było wyjątkowe

Algorytmy wyszukiwarek nagradzają unikalne treści. Jeśli część strony jest skopiowana z innej strony internetowej, może zostać oznaczona jako spam i otrzymać niską pozycję w rankingu.

Korzystanie z takich stron jak Copyscape może pomóc Ci upewnić się, że każda część Twojej kopii SEO jest unikalna.

Jeśli znajdziesz jakieś duplikaty, przeformułuj te części, zachowując przy tym naturalne brzmienie.

Wykorzystaj słowa pokrewne

Najnowsze algorytmy szukają wspólnych słów, które towarzyszą słowom kluczowym, których używasz.

To pozwala wyszukiwarce wiedzieć, że treść jest naprawdę na ten temat. Zazwyczaj nie jest konieczne badanie, które słowa towarzyszące użyć, ponieważ są one zazwyczaj podstawowe słowa, że coś na ten temat będzie używać.

Jeśli nie jesteś pewien jak używać tych słów towarzyszących, przestudiuj latent semantic indexing i wykorzystaj tę wiedzę.

Linkuj do stron o wysokiej jakości

Używanie linków jako cytatów informacji jest powszechnym sposobem pokazania, skąd pochodzą informacje.

Jednak Twoja strona nie powinna używać informacji z witryn o niskiej jakości. Jeśli masz linki do spamerskich witryn, informacje na twojej stronie zostaną uznane za spamerskie.

Zawsze linkuj do stron o wysokim poziomie, które są popularne same w sobie.

Ogólnym celem wyszukiwarek jest uczynienie dobrej informacji powszechnie dostępną. Kiedy linkujesz do dobrych stron, pokazujesz wyszukiwarkom, że jesteś połączony z innymi stronami i że czerpiesz informacje z użytecznych stron.

Stosuj zróżnicowane typy treści

Wspaniała strona internetowa może zawierać wiele różnych sposobów przekazywania informacji. Często obejmują one inne rodzaje mediów, aby wspierać i rozszerzać informacje w tekście.

Wykorzystanie filmów na stronie jest doskonałe do tego celu. Używanie pomocnych zdjęć jest również przydatne dla czytelników.

Zbyt dużo szarego tekstu może być trudne do odczytania przez ludzi. Rozbicie go sprawia, że płynie on lepiej i pozwala na łatwiejsze czytanie.

Napisz meta informacje

Każdy fragment treści potrzebuje meta tagów i meta description. Dzięki temu wyszukiwarki mogą wyświetlić krótki opis treści, którą stworzyłeś.

Potrzebujesz również tagu title, który będzie wyświetlany jako tytuł strony. Powinien on być nie dłuższy niż około 70 znaków. jego jest maksymalnym dozwolonym dla tytułów przez Google.

Meta description nie powinien być dłuższy niż 160 znaków. Jeśli nie jesteś na bieżąco z podstawowymi zasadami HTML, naucz się kilku podstaw, abyś mógł tworzyć te wartościowe elementy dla swoich treści.

Używaj wielu podtytułów

Bez względu na to, jak wąski jest Twój temat, można go rozbić za pomocą podtytułów. Pozwala to również na umieszczenie słów kluczowych tam, gdzie są one widoczne.

Podtytuły pomagają rozbić tekst i ułatwiają czytelnikom znalezienie dokładnie tych informacji, których szukają.

W pisaniu SEO, musisz wziąć pod uwagę cele ustalone dla Twojej strategii i czynniki rankingowe wyszukiwarek.

Jednak pisanie treści jest znacznie bardziej procesem mającym na celu zaspokojenie zapotrzebowania użytkowników niż wymagań SEO.

Kiedy zapewniasz wykwalifikowane i unikalne doświadczenie czytania i odwiedzania strony, z wysokiej jakości treścią, to automatycznie sprzyja pozycji Twojej strony w SERPach.

4 wskazówki, jak nauczyć się pisać pod kątem SEO

jak nauczyć się pisać pod kątem SEO

Nawet jeśli masz pracowników wewnętrznych lub zespół utalentowanych freelancerów, aby pomóc Ci w trudnym zadaniu wypełnienia witryny z niesamowitym pisaniem SEO, nadal ważne jest, aby zrozumieć podstawy samodzielnie. Na szczęście, uczenie się lin nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać wielu początkującym. Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci zacząć.

Zrozumienie celów pisania tekstów SEO

Żadne dwie firmy nie będą dokładnie takie same, jeśli chodzi o pożądany wynik ich strategii SEO. Ale niektóre cele są uniwersalne, więc każdy wysiłek, aby nauczyć się pisać SEO powinien zacząć się od pełnego zrozumienia, co to jest.

Jednym z najbardziej krytycznych jest pomoc boty indeksowania wyszukiwarek znaleźć i prawidłowo indeksować swoją stronę, dzięki czemu może ona uplasować się lepiej dla odpowiednich terminów wyszukiwania, więc zacznij od tego.

Zrozum, które frazy kluczowe powinieneś kierować i używać ich w krytycznych obszarach swojej treści, aby poprawić optymalizację. Przykłady obejmują adres URL, tytuł SEO i nagłówki (w stosownych przypadkach). Pamiętaj o tym, aby posypać je również w sposób naturalny w całej treści.

Spraw, by Twoje treści były angażujące

Jednym z częstych błędów popełnianych przez wielu początkujących pisarzy SEO jest nadmierne skupianie się na tym, co ich zdaniem chcą zobaczyć wyszukiwarki. To, co powinieneś robić, to pisać z myślą o potrzebach swoich ludzkich czytelników.

Zadaniem Google jest dostarczanie wyników wyszukiwania osobom poszukującym informacji, które faktycznie odpowiedzą na ich pytania i zaspokoją ich potrzeby. Kluczowe elementy, które wyszukiwarki biorą pod uwagę przy ocenie strony internetowej to czytelność i formatowanie. Innymi słowy, pisanie dla ludzi to pisanie dla wyszukiwarek.

Bądź na bieżąco z trendami SEO

Pisanie świetnych treści, które pomogą Ci osiągnąć postępy w realizacji celów SEO, nie jest rzeczą, której nauczysz się tylko raz. Wyszukiwarki, trendy społeczne i techniki SEO stale się zmieniają i ewoluują, więc dobre pisanie SEO robi to samo.

Zawsze bądź świadomy najnowszych zmian w algorytmie Google i aktualnych gustów użytkowników sieci, jeśli chodzi o ich treść. Zaktualizuj odpowiednio swoje podejście do pisania SEO.

Śledzenie i mierzenie wyników

Jeśli nie śledzisz swoich wyników, jeśli chodzi o wysiłki związane z pisaniem SEO, nie będziesz miał dokładnego sposobu, aby powiedzieć, czy robisz postępy w kierunku swoich długoterminowych celów. Dlatego uważnie śledź, jak radzi sobie każdy z twoich kawałków.

Testuj nowe techniki, śledząc wyniki, które z nich uzyskujesz, jak również. Chcesz mieć pewność, że wszystko nowe, co próbujesz jest rzeczywiście bardziej skuteczne niż to, co pracowało dla Ciebie wcześniej, jeśli nie bardziej.