Jednym z podstawowych elementów marketingu efektywnościowego jest kreatywność. W rzeczywistości dobrze opracowana strategia kreatywna może sprawić, że Twoje reklamy osiągną pełny potencjał pod względem ROI. I właśnie, wolność tworzenia jest jedną z zalet Tik Tok w stosunku do innych platform cyfrowych.

TikTok to królowa platform dla odkryć, interakcji i kreatywności. Te wartości są kluczowe dla budowania zaufania i inspirowania społeczności, dwóch istotnych aspektów dla marek, które chcą pchnąć swój e-commerce za pomocą Tik Tok.

Biorąc pod uwagę, że 42% użytkowników odkrywa nowe produkty na Tik Tok, ważne jest, aby umieścić się w centrum uwagi i uchwycić ich zainteresowanie, aby skłonić ich do interakcji.

Jak działa algorytm na TikToku?

Aby skłonić potencjalnych konsumentów do interakcji z Twoimi reklamami, musisz zrozumieć, jak działa algorytm platformy. Jest to system, który określa, które filmy są pokazywane użytkownikowi na stronie „Dla Ciebie” na podstawie jego preferencji.

Być może zastanawiasz się, co wpływa na algorytm. Istnieją 3 rodzaje czynników, które go zasilają:

  • Interakcje użytkowników: filmy, które polubili i udostępnili, konta, które śledzą, treści, które stworzyli, komentarze, filmy, które zapisali w ulubionych….
  • Informacje o wideo, z którym użytkownik wchodzi w interakcję: Użyte hasztagi, dźwięki i muzyka w celu zidentyfikowania trendowych treści, słowa kluczowe podpisów wideo….
  • Ustawienia urządzenia i konta, z którego korzystasz: Typ urządzenia, ustawienia kraju, preferencje językowe…

Dodatkowo Tik Tok bierze pod uwagę również to, jaką część wideo skonsumował dany użytkownik. Algorytm będzie bardziej brał pod uwagę te filmy, które zostały obejrzane w całości.

Wszystkie te informacje pozwalają platformie stworzyć wysoce spersonalizowaną i hiper-relewantną dla użytkownika stronę „Dla Ciebie”. Jeśli siła algorytmu zostanie połączona z reklamami In-Feed, marki dostaną możliwość umieszczenia się na uprzywilejowanych pozycjach. A jeśli dodać do tego szczegółowe targetowanie i dobrze opracowaną strategię kreatywną, marki mogą osiągnąć bardzo silny wpływ na użytkownika. W rzeczywistości, według Tik Tok, 91% użytkowników podejmuje działanie po obejrzeniu treści na platformie.

TikTok: Platforma z rozwiązaniami typu Full-Funnel

Konsumenci już nie robią zakupów, oni ciągle robią zakupy. Z tego powodu coraz częściej można usłyszeć termin „discovery commerce”. Nowy sposób robienia zakupów, w którym kluczową rolę odgrywa społeczność i rozrywka ze strony marek. W tym kontekście, gdzie marki są już częścią społeczności, konieczne jest budowanie relacji zaufania z potencjalnymi konsumentami, bo to będzie podstawa, która prowadzi do konwersji.

Mimo wszystko pamiętaj, że odbiorcy muszą poznać Twoją markę i być pielęgnowani przed konwersją. Ważne jest, aby Twoja strategia odnosiła się do wszystkich etapów lejka konwersji, od świadomości do ostatecznego działania. Wszystkie etapy dadzą Ci informacje, aby zmaksymalizować naukę i dostarczyć wystarczająco dużo sygnałów, aby przesunąć użytkowników wzdłuż ścieżki do konwersji.

Tik Tok oferuje formaty reklamowe marek dla wszystkich etapów lejka. Na przykład, format Top View, dla górnych celów lejka świadomości i rozważania. Albo format In-Feed, jako rozwiązanie dla całego lejka.

Aby zmaksymalizować wyniki kampanii, TikTok zaleca łączenie kilku swoich rozwiązań reklamowych. Według danych platformy, po połączeniu formatów In-Feed i Top View, recall reklamy wynosi 24,1%. To znacznie wyższa metryka niż w przypadku korzystania z pojedynczego formatu: 9,2% dla formatu In-Feed lub 12,8% dla formatu Top View.

Najlepsze praktyki dla Twoich TikToków (na podstawie danych z platformy)

jak działa algorytm na tiktoku

W obliczu pełnoekranowej, wciągającej platformy z dźwiękiem, konieczne jest, aby Twoje reklamy zapadały w pamięć. Tylko w ten sposób możesz osiągnąć większe zaangażowanie i więcej interakcji użytkowników z Twoją marką. Czy wiesz, jakie są klucze? Autentyczność, różnorodność, dźwięk i trendy – to cztery elementy, które sprawią, że Twoja marka wyróżni się w Tik Tok. Czy pokazujesz najbardziej prawdziwą wersję swojej marki? Czy uwzględniasz w swojej strategii zróżnicowane treści? Czy stawiasz przed użytkownikami wyzwanie zaangażowania się w Twoje treści?

  • Można powiedzieć, że Tik Tok to coś więcej niż sieć społecznościowa, to sieć treści i to jest właśnie sedno platformy. Ważne jest, aby marki uczestniczyły i tworzyły w ten sam sposób, w jaki robi to społeczność.
  • Dokonajmy przeglądu ogólnych zaleceń dotyczących reklamy na platformie:
  • Używaj natywnych rozwiązań In-Feed Ads dla swoich reklam Tik Tok.
  • Dostosuj swoje treści z innych platform do formatu pionowego, pełnoekranowego i z dźwiękiem.
  • Dodaj przejścia, cięcia lub wyzwania, aby uzyskać organiczny styl.
  • Zwiększ świadomość kampanii i przypominanie o niej dzięki adaptacjom reklam.
  • Użyj jasnych wezwań do działania, aby napędzić konwersje.
  • Połącz się ze stroną swojej marki, aby zagłębić się w produkty.

Pójdźmy o krok dalej. Oto kilka najlepszych praktyk dla Twojej kreacji opartej na danych, które mogą zwiększyć wydajność Twoich reklam Tik Tok.

  • Upewnij się, że rozdzielczość Twojego wideo jest wysoka (720P+). Udostępnianie treści w wysokiej rozdzielczości oznacza zwykle wzrost konwersji o 312%.
  • Fullscreen i portret. Zachowaj współczynnik proporcji 9:16 i uzyskaj 91% wzrost konwersji w porównaniu do filmów z pustą czarną przestrzenią po bokach. Dodatkowo, filmy z kwadratowymi lub poziomymi proporcjami otrzymują 40% mniej wyświetleń.
  • Dodaj wyraźny tekst call-to-action.Może to prowadzić do 152% wzrostu konwersji.
  • Nie zapomnij włączyć dźwięku do swoich filmów. Im bardziej istotne, tym lepiej. Możesz zwiększyć wrażenia o 16%.

Utrzymuj swoje reklamy krótkie. Idealna długość filmów to 21-34 sekundy. Filmy o krótszym lub dłuższym czasie trwania mają zazwyczaj 280% mniej konwersji.

Jeśli Twoja marka to e-commerce, polecamy również:

  • Zmień ustawienia. 99% najwyżej ocenianych filmów e-commerce pokazuje produkty pod różnymi kątami, kompozycjami… Wrażenia z tych filmów z różnymi lokalizacjami produktów są o 40,6% wyższe niż w filmach, w których pojawia się osoba sprzedająca produkt.
  • Siła tekstu na ekranie. Filmy, które zawierają napisy lub teksty na ekranie z wyraźnym CTA mają o 55,7% więcej wyświetleń niż filmy bez dodatkowych elementów.
  • Podkreśl ofertę. Nie pozwól, aby oferty czy rabaty zeszły na dalszy plan. Filmy, które zawierają tego typu informacje mają o 67,4% więcej wyświetleń.

8 sposobów, aby zainspirować swoją kolejną kampanię Tik Tok

Teraz, gdy już wiesz, jak działa algorytm Tik Tok, jakie rozwiązania reklamowe oferuje platforma i jakie są najlepsze rekomendacje kreatywne dla Twoich reklam, porozmawiajmy o zasobach i narzędziach, które mogą zainspirować Twoją kolejną kampanię na platformie.

  • Aby Twoja kampania odniosła sukces, zawsze włączaj do niej rozrywkę, humor, efekty i szybkie tempo treści.
  • Opieraj się na trendach. Przeszukaj aplikację, sprawdź Tik Tok’s Creative Center, złam zasady i upewnij się, że trend jest istotny dla Twojej marki.
  • Uczyń swój produkt gwiazdą swojego contentu. Rób dema, unboxingi, używaj kontrastu i żywych kolorów, podkreślaj zalety swojego produktu…
  • Storytelling jest kluczem: Zrób ujęcia zza kulis, podziel swój content na części (część 1, część 2…), pokaż pierwsze wrażenia lub zapowiedzi…
  • Twórz unikalne treści. Nadaj swojej marce osobowość, pokaż inną stronę, wykorzystaj cechy organiczne, słuchaj społeczności i dołącz do ich konwersji, twórz proste treści…
  • Humanizuj swoje treści z Twórcami i współpracuj z nimi, aby uzyskać natywne treści.

TikTok posiada cztery narzędzia, które również dadzą kopa Twoim reklamom:

  • Trend Discovery: Został zaprojektowany, aby pomóc markom odkryć trendy i treści wirusowe w ich pionie.
  • Top Ads: Pozwala uzyskać ogólne pojęcie o kreacjach reklamowych, które najlepiej sprawdzają się na całym świecie.
  • Creative Insights: Portal samoobsługowy, który hostuje najbardziej aktualne i zatwierdzone najlepsze praktyki do użytku zewnętrznego.
    Interactive Add-Ons: Są to funkcjonalności dodane niedawno do Tik Tok Ads Manager, które pozwalają wygenerować większe zainteresowanie odbiorców. Te nowości to: Super Like 2.0, – Voting Stickers, Gift Code Card, Display Card, Storytime Playlist, Storytime Gamified, Pop-out Showcase i Gesture Ads.